tisdag 7 augusti 2012

Blåbär, blåbär, blåbär

Idag har jag ägnat mig åt blåbär. Spenderade flera timmar ute i skogen och plockade en skaplig mängd bär. Så roligt när man inte behöver förflytta sig så mycket utan det finns väldigt mycket på ett och samma ställe. Väl hemma var det bara att ta tag i rensandet vilket tog nästan lika lång tid. Nu börjar frysen bli full. Funderar ändå på att åka tillbaka imorgon och plocka till sylt... Känns ju fel att lämna bär i skogen.

Tack för gratulationerna angående jobbet. Det känns skönt att veta vad jag ska göra i höst. Tyvärr är det ju bara ett vikariat. Sen beror det på sjukskrivningar och LAS-listor om jag får fortsätta jobba nästa termin. En termin i taget är det just nu tyvärr... Är grymt avis på mina brudar som lyckas få fast jobb till höger och vänster.

För att fira att jag i alla fall har hösten klar på jobbet kan ni få se muggen jag målade när mina systrar, min mor och jag var iväg och målade keramik i början av sommaren. Den mugg som ska få stå i personalrummet på jobbet. Ingen kommer missa vems mugg det är:





//

Inga kommentarer: