torsdag 14 juli 2011

Tvärtom

Igår kände jag att tiden inte riktigt räckte till, men idag finns det överflöd. Har inga planer alls, ingen är ledig och vill ses (de som är lediga är inte i Lule) och jag fördriver mest tid. Känns supertrist att inte göra något vettigt när jag äntligen har en ledig dag. Det är ju de lediga dagarna man jobbar för...

Men nu har jag putsat ett fönster. Det kanske inte låter så mycket, särskilt eftersom jag bara putsade utsidan, men det var gräsligt mycket smuts och spindelnät på utsidan, så jag ville bara få bort det. Resten får jag ta en annan dag. Bättre blev det i alla fall.

När Johan gick hemifrån efter lunchen hade jag tänkt ge mig ut med en ljudbok i öronen. Antagligen gå runt udden och handla på vägen hem. Men eftersom jag har sämst minne hade jag glömt att jag inte hade så mycket batteri i Ipoden, så nu ligger den på laddning. Nu börjar jag även bli hungrig (matrytmen sabbas när jag är ledig) så jag kanske är tvungen att stoppa i mig något innan jag till slut kan ge mig ut. Ju längre jag väntar desto mindre sugen är jag på den där promenaden. Kanske går direkt till Willys istället för att ta omvägen runt udden. Så himla kul är det ju inte att gå på promenad. Kanske till och med tar cykeln. Fatta vad lat man kan bli om man bara väntar med att ge sig ut...

//Through the ups and the downs

Inga kommentarer: