torsdag 28 juli 2011

The battle of the boots

Jag har käng-ångest.
Det skiljer ungefär tusen kronor mellan skorna och jag är rädd att jag borde välja det dyra valet för att inte mina fötter ska klaga så mycket. De dyra är ju bredare. Men tusen kronor!
Just nu sitter jag med de billigare på fötterna. Har lånat hem dem från jobbet för att se om de är för tajta eller om de faktiskt funkar. Jag tycker att den där tusenlappen skulle kunna spenderas på roligare saker... Men samtidigt tänker jag inte kompromissa. Då kommer jag bara ångra mig.

Dessa är skorna jag funderar mellan:



De övre är Meindl Kansas Lady GTX och de undre är Crispi Nevada. Inte för att det säger er så mycket. Det är ju inte direkt utseendet som spelar roll. De övre är de billigare. Rent kvalitetsmässigt är de undre dyrare mest för att sulan är kraftigare och därför klarar svårare terräng. Men nu ska jag surfa runt lite för att se om jag kan hitta de undre billigare någonstans för jag är rädd att mina tår redan börjar protestera...suck.

/Tösen

Inga kommentarer: