lördag 2 juli 2011

Småsemestrar

När man jobbar på jobbaren och inte har någon regelrätt semester får man se till att jobba med det man har. Njuta av de få lediga dagar man får.
Idag efter den lönlösa trippen till biblioteket (deras utbud av engelska ljudböcker var inte enormt) så åt jag lunch på stan med sambon, köpte jordgubbar, cyklade förbi stadsparken för att se vad det var för lunchmusik för dagen och sedan låg jag en timme i solen på udden.
Hade gärna legat längre, men ljudboken jag hade ordnat fram strulade så jag blev uttråkad och cyklade hem.

Ikväll har vi ätit after work-middag tillsammans med Lule-gänget och efter det har vi hängt med dem. Dels här hemma, dels har vi tagit en promenad tillsammans (de som inte hade barn att natta) och dels har vi suttit hemma hos Mogge. En mycket trevlig kväll. Johan och Mogge drog till udden nyss för att se Luleå Midnight Swim, men jag kände att jag varit uppe tillräckligt länge och att det var dags att sova, så nu ska jag sussa sött i några timmar innan det är dags för jobb igen.

Är nöjd med min dag.

//Å vilken härlig dag

Inga kommentarer: