söndag 17 juli 2011

Harry

Igår var det som sagt dags att se sista Harry-filmen. Jag hade sett fram emot det ganska mycket. Så här i efterhand kan jag säga att jag tyckte att den var bra, men inte mer. Som Danne sa så missar man ju djupet som finns i böckerna. En film komprimeras så mycket att vissa scener som var fantastiska i böckerna känns som ett kort ögonblick som inte berör särskilt mycket alls.
Sen togs det en del friheter med storyn och det tycker jag inte alls om. En del kan man förstå att de ändrat för att få det mer spännande på film, men en del var ju bara fel och onödigt.
Nåja, den rekommenderas i alla fall. Det är ju helt fantastiska miljöer.

Idag har jag sovmorgon, skönt, men varför känns det aldrig tillräckligt? När jag är ledig så vaknar jag tidigt och när jag har någon timmes sovmorgon känns det som att jag skulle behöva sova minst 3 timmar till.

//

Inga kommentarer: