fredag 22 juli 2011

Svåra beslut

Jag ska investera i en vandringsryggsäck och ett par friluftsbyxor. Nu har jag beslutsångest. Har tittat på nätet, provat det vi har i butiken och funderat en hel del. Just nu står det mellan två märken på båda sakerna. Fjällräven mot Haglöfs. Finns fördelar och nackdelar med båda. Har inte provat allt, så jag tänkte spendera lördagen på stan med sambon för att försöka bestämma mig.

Ryggsäckar:

Haglöfs OXO Q 60. Deras enda ryggsäck som är anpassad för kvinnor (såvitt jag kan se) och jag tror att det blir bäst för mig. Testade en herr Haglöfs (en Matrix) och de axelbanden funkade inte alls för mig. OXO:n var mycket bättre. Dock provade jag den bara väldigt snabbt idag, vill känna efter lite till.
Fjällrävens Kajka 65 W. Denna säck har jag inte provat alls än. Den är ca 800 kronor dyrare än OXO:n. Den har fack på midjebältet vilket inte OXO har, men det känns inte som att det är något avgörande.

Byxor:

Haglöfs Rugged Q Mountain Pant. Kraftigt tyg och spännen längst ner i benen gör den här byxan bra. Har inte provat dem i rätt storlek, för de är väldigt små i storleken. Får se hur den känns om jag hittar dem i en storlek större än vi har på jobbet. Det kraftiga tyget gör dock att den inte är dunderskön, helt okej, men...
Fjällräven Nikka Trousers. Grymt sköna byxor. Dessa känns inte lika stela som Haglöfs, men det beror nog på att Haglöfs-byxan har kraftigare tyg. Det borde ju då vara mer hållbart? Dessa fållar man upp själv i önskad längd, vilket betyder att det inte finns några spännen att dra åt...

Ujuj, hur ska detta gå?

/Tösen

Inga kommentarer: