måndag 18 juli 2011

Önskan

Om jag fyllde år nu så skulle jag önska mig en Kånken. Har kommit fram till att den skulle passa perfekt i min cykelkorg. Perfekt jobbväska (måste ju försöka intala sig att man ska få ett jobb snart).
Har suktat och tittat och funderat ett par dagar nu. Har tänkt att jag vill ha en rosa. Men samtidigt har jag funderat på om det inte vore mer förståndigt att skaffa en i en mer traditionell färg. Det är ju tänkt att den ska hålla i all evighet och tänk om jag tröttnar på rosa? Det kan ju faktiskt hända. Är ju inte speciellt inne på zebrarandigt längre till exempel (jepp, jag hade en rejäl zebra-period i min yngre dagar).
Men hur kul vore det att köpa en väska i en färg som man tycker är lite sådär lagom snygg bara för att man ska vara ungefär lika halvdant förtjust i den hela livet?

Nä, skulle jag köpa en nu, så skulle det vara en sådan här:


Grymt snygg!
Och så vid vissa små stunder, för att trotsa tankarna i det förra inlägget funderar jag på att strunta i framtiden och att väskan kostar lika mycket som flera middagar och köpa den bara för att jag vill ha en.
Men jag är mer förståndig (och feg) än så, så jag velar och har ångest ett tag till. Tills jag mest troligt kommer fram till att vara den förståndiga och tränga bort all önskan om materiella ting.

/Tösen

1 kommentar:

Mamma sa...

Vänta inte med att leva. Passa på att leva.Puss, puss.