tisdag 8 december 2009

Vår julgran

Nu är det jul, här i vårt hus, julen den kommer hopptrallallalla!
Japp, nu har jag pyntat granen. Fin fint sörrö.
Är dock lite fundersam på om jag inte saknar lite pynt. Fick inte samma känsla som förra gången jag klädde min gran. Då var det "oj, jag kan verkligen inte köpa mer pynt, för det får inte plats". Nu känns det som att jag skulle kunna få dit några fler kulor... Så jag har en liten undran ifall mor inte fick med allt pyntet upp. Eller så kanske jag faktiskt får köpa en kula eller till.

I all sin prakt (dock vackrare i verkligheten)

Funderade lite över det där med plastgran mellan chattandet med Lania och bråket med ljusslingan. När jag kollade runt på nätet efter en ny plastgran så slirade jag in på några forum. Där diskuterades det hejvilt om huruvida det var okej med plastgran eller inte. Jag har ju vuxit upp med det, så jag anser inte att det är nåt konstigt med det. Men jag förstår de som vuxit upp med riktig gran och tycker att det inte alls går för sig med plast. Jag kan förstå det där med känslan av en riktig gran istället för en i plast, men utseendet. Den går jag inte på. Jag har aldrig sett en riktig gran som jag tycker är riktigt fin. Dom är alltid så glesa och konstiga i formen.
Visst att plastgranar kan se lite sisådär ut, men det finns fina. Som min :)
Hittade riktiga Disneygranar i plast som kostade mellan fyra och tiotusen. Där kan man börja säga fina granar! Men aldrig att du hittar en riktig som ser ut så. Då tycker jag att en tät plastgran är finare.

//Ge oss mera glögg

Inga kommentarer: