lördag 19 december 2009

Julestress

Det är väl ett myntat begrepp numera?
Jag har väl aldrig riktigt tyckt att jag stressar så jättemycket kring jul. Det enda jag stressar över är att hinna klart med allt skoljobb innan jullovet. Och det är väl inte riktigt julens fel.
Inte i år heller. Nästan alla julklappar är inhandlade, för mig känns inte det som något tvång till skillnad från för många andra. Finns väl inget fel med att vilja ge sina nära och kära fina saker? Roligare att få saker än att köpa dem till sig själv anser jag. Därför är önskelistor ett hett tips, så man slipper få saker man inte vill ha. Plus att det kan vara smartare att gå ihop några stycken och köpa mormor nåt lite finare istället för att köpa sockar eller liknande.

Ja, i alla fall var det inte det jag tänkte skriva om... Det jag stressar över nu är att c-arbetet ska in långt innan jag trodde. Attans skitsaker det där med c-arbete!
Sen blir det nog inget av med att jobb nästa termin. Mer plugg, mer studielån. Jippie. Ser fram emot det nya året (?). Försöker se fram emot eventuella spelningar på after-ski och e-type-giget. Få en svag känsla av att man kanske faktiskt är musiker i grunden fortfarande.

Tur att man inte är bitter...

//In this town

1 kommentar:

Mickis sa...

sv: Tack:) Det hoppas jag med. Kram