torsdag 17 december 2009

För mycket tid att tänka

Inte bra. Hade tid för mig själv när jag tog en dusch. En paus från c-arbetet och då kom tankar som jag försökt tränga bort. Julstämningen flög ut genom fönstret. Ville väl hellre umgås med kylan än med mig.
Försöker tänka på att många har större problem än mig. Man kan till och med kalla mina problem barnsliga. Men finns det inte en sångtext om det där? Bara för att mina problem verkar små är det fortfarande problem.
Men det finns ju ingen anledning att tänka på saken. Beslut har tagits och inget blir bättre av att älta. Ska klistra på leendet tills det sitter där på riktigt.

//

6 kommentarer:

syster fia sa...

Voi, voi... Är du så deppig kan det bara inte snöa så mycket hemma hos dig som det gör hos mig. Här har det kräksnöat sedan i tisdags. YEY!!!

Mindre yey:igt att Fredrik haft jour. Igår åkte han hemifrån vid 06.30, kom hem 18.15, åkte igen 19.00 och kom hem 06.30 imorse. För att skotta snö. Sedan åkte han tillbaka till jobbet igen vid 07.00.... Nu hoppas jag han sover.

Åsa sa...

Jadu, väder som sånna som du och jag gillar är inte lika kul för sånna som Freddan. Det är inte alls lika mycket snö här. För kallt idag. Tror det är någonstans mellan -17 och -19 idag och då snöas det inte kan jag säga. Annars ligger det väl ca en centimeter snö på marken. Inget som piggar upp nämnvärt.
Se till att njuta av snön åt mig också!

syster fia sa...

En centimeter?? Här har vi nog fått minst 40-50 cm de två senaste dagarna. Helt underbart!! Och nu är det -10 grader, så det är puder, puder, puder...

Åsa sa...

rub it in...

syster fia sa...

Yep.

Mickis sa...

sv: Ja exakt! Sången vill jag verkligen satsa på för det finns ingenting annat jag vill göra.. Så därför kämpar jag..

Tack!
Kramar:)<3