lördag 5 december 2009

Nu ger jag upp

Jag får bo ett flyttkaos. Så får det blir. Jag har hela morgonen försökt packa upp, ställa undan och få bort någon av dessa miljontals lådor. Har fått bort en...
Vi har inte tillräckligt med plats att ha saker i. Så enkelt är det. Jag får inte plats med mina kläder i garderoberna, vi får inte plats med våra saker i badrummet och vi får inte plats med våra saker i köket. Det är så det är. Så kaoset kvarstår. Jag vill inget hellre än att kunna lägga upp bilder på våran fina nya lägenhet här, men den är inte fin just nu. Jag avskyr hur det ser ut, men kan inte göra något åt det. Röran gör mig bitter och less.
Johan säger att vi måste rensa bland sakerna. Jo, tacka fan för det. När då? Jag kan rensa. Just nu känner jag för att slänga bort allt som inte står i skåp/garderober. Men när jag sen behöver dessa saker, då kommer jag med min fin fina ekonomi inte kunna köpa nya och stå där med rumpan bar.

Ikväll ska vi på en sammankomst hos nån som Johan känner. Jag kommer inte känna en människa där och är sådär lagom pepp på det. Ny stad, nya utmaningar. Så försöker jag tänka, men just nu känns det: ny stad, allt annorlunda/konstigt/fel. Det enda som känns rätt är att jag iaf bor med min fästman.

//Very very muuuuuch

1 kommentar:

mamma sa...

Upp med hakan stumpan. Ni har väl ett förråd där ni kan ställa de lådor som inte får plats i lägenheten. Rensar man i ren frustration kan mycket ryka i onödan som jag ser det. Kram