onsdag 5 augusti 2009

Grattis mor!

Mammas födelsedag idag. Inledde fint med fika på sängen och paket. Sen blåste jag iväg till syster för att måla insidan av den lekstuga som jag spenderade några dagar med att måla utsidan på i början av sommaren. Blåste lite för fort, så jag glömde det där med frukost. Kära mor svängde förbi med blåbärsgröt lagom till lunchtid.
Men jäsikens va varmt det var inne i lekstugan! Pust och stånk. Värst var det uppe på loftet. Jag vet inte vad som droppade mest. Färgen från penseln eller svetten från min panna. Har nog aldrig svettats så ymnigt förr.
Ett lager färg på väggar och tak var allt jag hann med inna jag var tvungen att fara hem igen för att tvätta bort färgen från håret (lågt i tak uppe på loftet) och göra mig fin för mer födelsedagsfirande.

//Hurra hurra hurra

Inga kommentarer: