söndag 2 augusti 2009

Blåbär

Nio liter har vi skrapat ihop i helgen. Härligt! Målet är ungefär lika mycket till i veckan. Jag delar ju alla dessa små godingar med resten av familjen, så det gäller att plocka rikligt så jag får med mig ett ordentligt lager upp.
Har varit ute på ön hela helgen med Nilas, syster och mor. Tråkigt väder mest hela tiden. Igårkväll slog det rekord när det ösregnade så man trodde taket skulle störta in. Detta lagom till att mor skulle köra in mig till Mössön där Liv skulle plocka upp mig. Vi skulle åka till Borka och lyssna på Två Backar Läsk. Det blev inte så. Vi kom fram till att det troligtvis inte skulle bli så roligt att vara där i spöregn. Så lagom till att Liv vänt om och kört hem och vi hade övergett planerna på en båttripp in till Mössön så slutade det självklart regna... Typiskt.
Men som Liv sa så kan jag ju komma till Tänndalen i vinter istället, dom brukar ju spela där :)
Planen är att fara ut imorgon igen, fast å andra sidan vill syster att jag ska hjälpa henne med hennes nya blogg och eftersom hon börjar jobba nu så måste detta ske kvällstid.
Vi får se vad som händer. Det finns ju blåbär som väntar på att bli plockade!

Nu ska sys gardin och lampskärm.

//Nåt annat vill jag inte ha

Inga kommentarer: