torsdag 31 maj 2012

Musikal

Idag har jag haft en fin fin musikaldag på jobbet. Vi har varit på Lillan hela dagen. Genrepat och haft en föreställning. Imorgon är det fyra föreställningar till. Helt underbart, fast samtidigt otroligt energikrävande. Man är rätt slut när man kommer hem. Lär ju vara ännu mer slut efter morgondagen...
Det är så roligt att se hur eleverna utvecklats från i höstas till nu. De har verkligen växt på alla sätt. Fantastiskt hur lite musik, dans och teater kan göra så att människor växer och får bättre självförtroende.

Kvällen har jag tillbringat hemma. Har tvättat, diskat och röjt undan. Allt medan karln min har varit ute på galej. Han har det bra han...

Helgen blir nog fin. Flyttfika hos Andreas och AC, tårtfika här hemma och däremellan måste jag fixa till Ängelns studenttårta samt se om jag hittar utklädningskläder till niornas bal. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska fixa utklädnad eller om jag ska ta på mig någon fin klänning istället. Vi får se hur det blir.

Det blir nog en tidig kväll ikväll i alla fall. Känner mig lite tung i huvudet...

//

2 kommentarer:

Syster Fia sa...

Är det meningen att det är maskerad? Då är det klart du ska klä ut dig! Man kan ju vara fin ändå...

Åsa sa...

Det är sagt att det ska vara maskerad för att eleverna inte ska vara tvungna att skaffa fina kläder, men det brukar inte vara nån bland eleverna som klär ut sig. Det verkar dock som lärarna tänker klä ut sig...