lördag 5 maj 2012

Mässa

Vädret idag var minst sagt obehagligt. Det var nån plusgrad, snåblåst och blöt, kall snö.
Eftersom sambon min är rastlös så var alternativet "sitta inne hela dagen" inte speciellt populärt.
Ute i Arcushallen var det vårmässa, så vi for dit och gick runt i flera timmar medan snön fortsatte piska marken. Det var mysigt att gå runt och titta, men det fanns inte mycket som var speciellt intressant för oss. Mest för husägare. Men för att vara en lördag med skräpväder så har den varit ganska bra.

Bokade klipptid idag också. Ringde först en sväng för att kolla pris (hatar när de har en hemsida med bokningssystem och allt, men inga priser) och sedan en gång för att boka tid (på hemsidan stod de att de inte hade några lediga tider i helgen, men på telefon kunde jag få en tid imorgon). Ingen av gångerna presenterade jag mig, men då jag bokade tiden gav jag mitt nummer och efter det säger hon "Åsa var det va?". Creepy... Det måste väl vara så att hon kollade upp numret på en gång, men varför? Det kändes bara väldigt märkligt för mig. Hade känts mycket bättre om hon frågade efter mitt namn. Creepy...

//

Inga kommentarer: