onsdag 23 maj 2012

Ännu mer rättning

Igår var det rättningsmatathon. En kollega kom hem till mig på morgonen och så satte vi igång med att rätta uppsatserna i engelska nationella. Så skönt att ha någon att fråga när man blev osäker. Särskilt skönt för mig som aldrig rättat nationella tidigare. Det gick ganska fort och smidigt, så hon kunde fara vid lunch.
Johan kom hem och åt lunch med mig och sen var det dags för mig att sätta igång med rättning av ett annat prov i engelska.

Så skönt att få all rättning avklarad på samma dag. Nu har jag nog bara kompletteringarna kvar att rätta och jag hoppas att jag får in dem så snabbt som möjligt.

Det känns nästan som att jag var ledig igår eftersom jag inte var på jobbet. Detta trots att jag satt och jobbade hemma hela dagen. Idag däremot är det full fart på jobbet. Tror att jag har koll på läget i alla fall...

I förrgår var jag ut i kvällssolen och åkte lite bräda längs vattnet


Tänkte bara bjuda på ännu en bild från forspaddlingen, eller snarare från vägen dit.
Ett bildbevis på att det är rätt mycket vatten just nu...
(det är alltså en väg där under)
 

//

Inga kommentarer: