tisdag 29 maj 2012

Sluttampen

Nu är vi inne på slutsträckan. Idag förde jag in alla betyg och imorgon har jag mina sista lektioner. Torsdag och fredag ägnas åt niornas musikal och nästa vecka är det bara fun and games. Jag känner att jag börjar ha koll. Lite jobb att göra inför balen, lite förberedelser jag måste fixa inför musikalen, men annars känner jag mig oförskämt redo för sommarlov.
Enda smolket i bägaren är ju oron för nästa termin. Vad händer? Kommer jag få supermegalångt (ofrivilligt) sommarlov eller kommer allt lösa sig? Usch, jobbiga tankar jag inte vill tänka. Men när man sitter med beygen och läser alla betygskriterier så kommer man osökt att tänka på hur man skulle kunna ge eleverna bästa möjligheten att nå dessa mål...

Johan har blivit inhyrd till en jobb-grej nästa vecka. Han ska spela trummor och har därför lånat trummorna på mitt jobb några kvällar för att få öva. Han är ju rätt fin han och han lämnar fina meddelanden på tavlan till mig:


Efter en kväll hittade jag J hjärta Å (en elev förstärkte det hela med =sant) och efter en annan hittade jag rebusen med gubben. Kan du lösa den?
En hint är att symbolen innan :a är ett tecken som betyder paus inom musikens värld. En annan hint är att lösningen är en titel på en ganska populär låt just nu...

I övrigt börjar sommaren ordna upp sig. Jag har bokat biljetter hem till familjen och tillbaka upp igen, biljetter till och från Uppsala övr midsommar är fixade och så har vi planerat in tripp till Kebnekaise, roadtrip genom Sverige och skärgårdvistelse i Lule. Idag ringde Joel och försökte få med mig på fjällvandring och tripp till Åre. Vi får se hur det blir med det... Det ska finnas tid och pengar också. Jag kommer inte vara så rik den här sommaren... Arbetslösa är sällan det.

//

Inga kommentarer: