fredag 18 maj 2012

Rättning, uddden och palt

Jag lyckades faktiskt jobba hemifrån idag. Trodde det skulle vara svårare än det var att fokusera, men när jag insåg att det inte tog så lång tid att plöja igenom alla uppsatser så satte jag små regler. Först efter jag rättat uppsatser från en klass fick jag fylla på mitt vattenglas. Först efter jag rättat två klasser (alltså hälften) fick jag slösurfa en stund, efter tre klasser fick jag äta lunch och efter jag rättat alla fyra klassers uppsatser fick jag lov att ge mig ut på en promenad/löprunda runt udden. Att jag såg det sista som en belöning säger väl en del om hur roligt det var att rätta...

Men jag blev kvar till slut och jag överlevde promenaden/joggingturen runt udden. Eftermiddagen spenderade jag framför spisen. Jag hade bestämt mig för att koka palt till Johan. Jag äter det ju inte, men det är lite roligt att laga. Inget jag skulle göra varje vecka, då det tar ganska lång tid, men ibland...

//

2 kommentarer:

Mamma sa...

Duktig du. Blev Johan nöjd och glad.

jlindbergh sa...

Mums!