måndag 14 maj 2012

Fullspäckad helg

Swisch sa det, så var helgen över...
På fredagkväll flög jag ner till Stockholm för att möta upp mina systrar. Vi bodde flådigt på hotell och gjorde stan på lördagen. Shoppade loss ordentligt och inhandlade två klänningar ett par skor, en bikini och ett par solbrillor. Inte illa alls.
På kvällen kom systrarna Ekberg till vårt hotellrum för lite bubbel innan vi gick ut och åt tillsammans. Inte ofta döttrarna i de två familjerna har en chans att umgås alla sex. Mycket trevligt måste jag säga...

Söndagen bjöd på soligt väder så vi strosade återigen på stan, fikade gott och tittade på en massa folk. Klockan tre gav vi oss in i mörkret på Göta Lejon för att titta på Jesus Christ Superstar. Och vilken musikal det är! Lite roligt att se Olas vinkling av rollen som Jesus. Man fick helt klart mer sympatier för Judas i den versionen än vad man får i filmatiseringen från 2000. Var lite besviken på Olas insats i första akten måste jag säga, men sen i andra akten var allt glömt och förlåtet... Gethsemane...vilken otrolig insats han gjorde i den sången!

Annars var insatserna från de som spelar Hannas och Judas bäst enligt mig. Hela showen var dock fantastisk. Ååå, gå och se den om du kan.

Så det var helgen. Efter musikalen åt vi middag och sen var det dags att fara hem igen. Jag satte mig på ett plan och mina systrar satte sig på ett tåg.

Vilken underbar helg det var! Förlåt till alla er som jag inte hann träffa, men det fanns verkligen inte tid och så ville jag umgås med mina systrar så mycket som möjligt. Inte så ofta vi får chansen bara vi tre.

//

Inga kommentarer: