söndag 22 januari 2012

Utmaning

Fick en utmaning av Lina, så jag tänkte att det kan passa denna söndagkväll.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Gick på gymnasiet och spelade musik tio gånger mer än vad jag gör nu fast jag uppskattade det tyvärr inte tillräckligt... Däremot tror jag att jag trivdes ganska bra.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jobbade mycket på Intersport, fick jobb på skolan jag jobbar på nu, gjorde mig redo för att fara till Kittel.

3) FEM SNACKS DU GILLAR
Hmm, vad räknas till snacks? Chips, nötter, godis, torkade plommon, choklad.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Ojdå, det är ju rätt många. Fångad av en stormvind, Rock n´Roll All Night, Bä bä vita lamm, Nu tändas tusen juleljus, Pokerface, för att nämna några.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Jag skulle betala av mina och min familjs lån, skibumma ett år, köpa (bygga?) drömvillan, köpa fjällstuga, jobba deltid.

6) FEM DÅLIGA VANOR
Jag är lat, feg, dålig på att höra av mig, bra på att skjuta upp saker jag inte vill göra och nämnde jag att jag är feg?

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Pussas, åka skidor, åka båt, umgås med brudarna, umgås med sekten, umgås med familjen.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Är precis som Lina lite rädd för att säga aldrig, men tror jag kommer kunna hålla mig undan catsuit och body. Sen kan jag nog med lätthet lova att jag aldrig kommer köpa en LV-väska...

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
Hjärtat, pianot, Johan, skidorna, tv-spelen

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN: No way. Känner jag tio personer som bloggar? Nope, vill ni så får ni.

4 kommentarer:

syster fia sa...

Jag tycker inte att du är feg.

Åsa sa...

Tack ziz, men det visar sig i vissa situationer. Som att ringa obehagliga samtal, hoppa i skidbacken och en massa andra saker...

syster fia sa...

Vissa saker man inte kastar sig över med liv och lust kan faktiskt handla om vanlig enkel mänsklighet, självbevarelsedrift och sunt förnuft. :-)

Sedan kan jag nog säga med hedern i behåll att jag tillhör den fegaste av the sisters...

Åsa sa...

Nja, det tror jag nog inte... Vi är fega på olika vis vi tre...