måndag 16 januari 2012

Man jublar en sekund, sen...

Fick äntligen en jobb-dator idag. Har försökt under hela hösten. Hatar att behöva ta med Hjärtat för att visa presentationer, spela musik och andra saker på jobbet. Har tillgång till en stationär, men behöver en att ta ut till musiksalen.
Så äntligen fick jag en. Sen kommer en av speciallärarna och säger att jag nog råkat få en dator som är tänkt till de elever som behöver extra stöd, så jag kommer nog inte få behålla den speciellt länge. Suck...

Fick äntligen beviljad ledighet till Kittelresan nästa vecka. Inga problem sa chefen. Sen fick jag meddelande från Björn (som skulle köra från Pite till Kittel = enda sättet för mig att ta mig dit) där han förklarade att han eventuellt inte ska med dit. Det betyder antagligen att jag inte kan åka heller. Har satt sekten på att övertala honom att ändra sig, men inget är säkert.

En sak som är bra och faktiskt inte ändrats är att jag fått en 70% anställning resten av terminen. Det känns skönt att veta, ännu skönare är det att få lön för lov och sånt. Hade ju varit ännu mer fantastiskt med sommarlov, men man får inte allt här i livet har jag märkt.

//

2 kommentarer:

syster fia sa...

Yey! Anställning!! Inte bara timmar!!! Grattis!!!!

(ja, det var en helt klar överdos av utropstecken, men vissa tillfällen kräfva sådant språkbruk)

Familjen Baka sa...

Nej!!! Hoppas det löser sig med resan - datorn fixar vi :)