onsdag 13 april 2011

Huvudvärk

Idag lades en huvudvärk på resten av sjukdomssymtomen. En riktigt tung morgon alltså. Som tur är så ska jag inte jobba förrän på eftermiddagen och då är det bara några timmar. Det är ju bra eftersom jag behöver vila. Vill ju absolut inte vara sjuk när vi far till Turkiet.

Just nu sitter jag och stickar på sjalen som mamma ska få. Den här gången lyckas jag ganska bra med det där spetsmönstret. Tack vare stick-markörer går det bra att få till mönstret utan att behöva riva upp alltför mycket.

Är det okej att ta med en stickning till Turkiet? Kan tänka mig att det är ganska mysigt att sitta och sticka vid poolen.


Och just det, bara så ni vet så ska Jon Olsson "låna" en glaciär i tre veckor när han är klar med JOI i Åre... Trist för honom...

//Gimme love to give to others

1 kommentar:

eddy sa...

hej hopp=) proffs vet jag inte men jag har ju nördat ner mg ganska rejält i stickträsket på senare tid.

jag antar att det är blockning du menar?? man blockar sina alster för att de helt enkelt ska hålla den form de är meningen att de ska ha. jag blockade exempelvis min basker för att den skulle bli en basker (med en liten kant liksom) istället för en mössa. Spetsstickning bör man absolut blocka för att mönstret ska bli det man avsett att sticka helt enkelt. annars kan de bli ojämt och skevt.

när du blockar så sträcker du ju trådarna när de är fuktiga och låter dem torka i sin nya position. har man inte sträckt ut dem alldeles för mycket stannar de där annars kan det hända att man måste blocka dem igen vid ett senare tillfälle.

jag har aldrig hört att det skulle finnas något material man ej skulle blocka. min basker var exempelvis i alpacka och den fungerar ju alldelsed utmärkt. Anledningen att man inte blockar bomull så ofta skulle jag tro har att göra med att bomull isig inte är så flygigt och helt enkelt enklare stannar på sin plats. men känner man att det behövs blockas så ser inte jag några hinder...

vad är det för garn du stickar i??
hoppas du blivit lite visare=)