måndag 4 april 2011

Hemmafru

Kände mig lite som en hemmafru idag när jag satte igång att baka en sockerkaka och sedan såg till att maten var på god väg när sambon kom hem. Förutom det faktum att jag jobbade på förmiddagen.
Men det är en skön känsla att faktiskt inte ha något som måste göras när man kommer hem från jobbet. Förr hade men ju alltid något plugg som skulle göras, men nu...lugnet gör mig gott.

Självklart skulle jag ju gärna jobbat några timmar till istället för att komma hem och baka sockerkaka, men man gör det bästa med vad man får.

Idag blev det ingen promenad hem. Regnet gjorde att jag inte var vidare sugen på det. Imorgon ska det tydligen inte regna utan istället ska vi få minusgrader, ja ni kan ju tänka er hur halt det kommer bli efter dagens regn. Men håll tummarna för uppehåll och inte alltför mycket vind, då blir det promenad med min nya ljudbok; Harry Potter. The Twilight Saga är utläst (kan man säga att man läst böckerna när man egentligen har lyssnat på dem?) och jag rekommenderar den varmt. Det enda negativa är att det dröjer så fruktansvärt innan nästa film kommer ut.

//Bella's lullaby

Inga kommentarer: