tisdag 26 april 2011

Återgång till det normala

Tillbaka på jobbet idag. Skönt på ett sätt men samtidigt tungt att kliva upp i morse. Bara sju veckor kvar till sommarlovet. Eller ja... inte för att det blir nåt sommarlov för mig, men två veckors semester (läs: barnpassning) blir det i alla fall. Fullt upp på jobbet fram till dess kommer det vara. Omdömen och betyg. En lärares favoritsaker.

I övrigt har jag idag stekt en herrans massa köttbullar. Gjorde hemmagjorda för första gången någonsin tror jag. Gott blev det och en matlåda till imorgon står i kylskåpet och väntar.

Höll på att blåsa av Bergnäsbron på väg från jobbet idag. Men lika glad för det är jag, för isen börjar äntligen ge med sig. Ska ta en bild imorgon så ni kan få se de underbart vackra små blå vågorna som tittar upp ur en enorm vak vid bron. Hade ett stort leende på läpparna och folk trodde säkert jag var galen, men vad gör väl det?

Ungefär så här såg det ut när jag gick över bron idag. Nästan...


//Blowin' in the wind

Inga kommentarer: