tisdag 5 april 2011

En flicka!

Alla mina vänner och bekanta som fått barn har fått underbara söta fina pojkar. Och missförstå mig inte nu, men när den senaste nykomlingen i vår bekantskapskrets visade sig vara en flicka så blev jag faktiskt lite glad över just det faktumet. Hade ju självklart blivit överförtjust om det hade varit en pojke också, men att det blev en flicka gjorde ju att jag fick en ursäkt att köpa fina flick-kläder!
Min första tanke var att köpa en fin klänning eftersom det är något som man inte kan köpa till en liten kille. Det mesta annat kan man ju köpa lika till de små miraklen. Men efter att min kära syster poängterat det osmidiga med klänning på bebisar fick jag tänka om.
Jag gick runt runt på stan (tro mig, jag klagar inte, att leta bebiskläder är inget jag klagar över) och utbudet var väldigt litet. Men till slut fann jag en finfin overall (va tusan, jag älskar ju min mysoverall, så jag antog att den lilla tösen skulle gilla en också) och precis som min är den rosa.

 Rosa overall från Polarn o Pyret



//Pink it was love at first sight

1 kommentar:

syster fia sa...

Tå töt!!