tisdag 1 februari 2011

Otur i turen

Arbetsdagen gick bra. Jag hade inga nior utan det var bara sjuor och fyror.
Fyrorna kände jag mig verkligen hemma med eftersom det var 4-6 jag hade förra våren. Sjuorna gick också okej. Jag pratade med hon som jag vikarierar för och hon föreslog att vi skulle planera upp terminen tillsammans för sjuorna och niorna och det känns ju skönt. Roligt med en kollega.
Hon pratade även om körkonserter de ska ha. Bland annat en med alla högstadieskolor i Lule. Fatta coolt! Jag kanske äntligen får förverkliga min leda-kör-dröm alltså.

Men så är det där med otur i turen. Jag får veta att jag ska jobba onsdag och torsdag också eftersom hon som jag vikarierar för och som egentligen ska jobba då är sjuk. Ungefär samtidigt ringer en av rektorerna jag jobbade för i våras. Hon undrar om jag kan jobba onsdag och torsdag. Hoppa in i sexan (som jag hade förra våren) och ha alla ämnen. Huuuuur kul som helst hade det varit. Saknar eleverna och skolan och det hade varit superkul att hålla i en massa andra lektioner. Men jag känner att jag måste prioritera att jobba på den skola jag har ett längre vik på.
Jag hoppas bara att den andra rektorn ringer en annan vecka då jag bara har mina ynka två dagar.

Den här veckan jobbar jag i alla fall sex dagar...

//Mr Bad Luck

Inga kommentarer: