torsdag 24 februari 2011

Mjölk

Var precis ut på stan och gjorde lite ärenden. Bland annat var jag tvungen att köpa mjölk till pannkakorna och plättarna jag tänkt steka idag. Jag behövde även införskaffa en rundsticka till min kofta. Har nämligen insett att det blir för tungt att sticka koftan på vanliga stickor. När jag var där på Handarbetsaffären tänkte jag kika på priset på ett garn jag fått känna på under stickningskursen. Men vad märker jag då? Jo, att detta underbart mjuka garn såldes för halva priset. Jag var ju bara tvungen att ta med mig två nystan hem.
Vilket sorts garn var det då, undrar ni.
Jo, ett garn i 100% mjölkfiber. Är inte det coolt? Detta garn är så mjukt och skönt att man nästan skulle vilja sticka en mysoverall till sig själv, men riktigt så billigt är det inte och dessutom skulle man nog inte ha tålamod till det. Nä, det blir nog en sjal. Kanske det kommer finnas mjölkfiber i en sjal nära dig?



//Milky way

Inga kommentarer: