söndag 27 februari 2011

Mysig söndag

Idag har jag haft en underbar dag.
Man kanske inte tror det med tanke på att jag i princip bara varit ute på Storheden i några timmar, men det är sällskapet som gör det. Jag älskar att umgås med vänner och tyvärr blir det så att efter studietiden då alla lever i princip på varandra så blir det mindre av det där med att umgås. När man pluggar ringer man nån när man ska gå och handla för att fråga efter sällskap, man ringer nån när man ska gå på stan och man spenderar inte många kvällar helt ensam i soffan. Det ändras när man bor lite längre ifrån varandra och alla skaffar jobb och sånt.

Jajja, dagen har varit fin fin i alla fall. Vi spenderade alldeles för många timmar på leksaksaffären (beslutsångest nåt så in i bomben), tog en sväng på Biltema och jobbet och avslutade med middag på Max. Sällskapet var magnifikt, det var inte svinkallt ute (lite för varmt egentligen, vill ju inte att snön ska gå och töa bort) och allt fick ta den tid det tog. Ingen stress och ingen press. Jag behövde dessutom sällskapet nu när jag är så allena.

Väl hemma var det dags för packning. Insåg att min väska kommer vara i princip tom på vägen hem. Majoriteten av min packning är till familjen där hemma. Jag måste vara en väldigt givmild flicka...

//Wonderful, wonderful day

Inga kommentarer: