fredag 18 februari 2011

Är det någon mening?

Jag hade förhandlat till mig att slippa gå till Willys och handla. Men väl hemma kom jag på att jag måste till arbetsförmedlingen för att visa intyg på de jobb jag haft. Har inte intyg på allt, men idag var sista dagen för att visa dem för arbetsförmedlingen.
Nu börjar jag fundera på varför jag överhuvudtaget har brytt mig i att anmäla mig till arbetsförmedlingen. Jag får ju inte a-kassa och vad jag vet är det inte många som får hjälp att skaffa ett jobb genom arbetsförmedlingen. Annonserna ser jag ju ändå. Det enda jag märker av än så länge är ju att jag måste göra si och jag måste göra så.

Det enda som känns lite bra är att jag finns med i statistiken över arbetslösa.

De säger att det bara är 22 minus ute, men det känns definitivt kyligare än så.

//What's the point

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh, hjärtgryn. Jag tycker synd om dig. AF är inte kul. Minusgraderna kan bara fara åt helvete. Ursäkta men det är så jag känner.

Om du vill (och inte gör nåt spec) nästa helg så får du mer än gärna komma och hänga hos mig nån kväll. Jag har inte kidsen men 2 greyhounds och en bedl.. ja en krullig terrier på besök också. Let me know :)

*stor kram*

Åsa sa...

Åå, det hade varit underbart! Jag jobbar på lördagen, men om jag får så kommer jag gärna efter det? För söndag är jag fri, ledig och ensam.