torsdag 3 februari 2011

Skolan är en annorlunda arbetsplats

På vilken annan arbetsplats är du tvungen att konstant ta emot kritik och bli ifrågasatt nästan varje dag? I skolan får både elever och lärare stå ut med saker som inte händer på andra arbetsplatser och händer det så finns det någonstans man kan vända sig för att klaga och få upprättelse.

Jag hatar den lärare som vissa elever plockar fram i mig. När jag måste tjata och använda den barska rösten blir jag så innerligt less på mig själv. Som sagt, jag avskyr henne. Men ibland finns inga alternativa vägar. Jag önskar att eget ansvar, trevligt bemötande och medvetenhet om hur ens agerande påverkar andra vore sånt man föds med. Att få ett "håll käften" slängt i ansiktet när man försöker prata med eleverna är inget som gör någon människa glad.

//Another brick in the wall

1 kommentar:

mamma sa...

hm har du träffat på baksidan av läraryrket hör jag. den sidan är inte kul. det gäller att bita ihop många gånger, men ändå markera vad man tycker och känner. puss och kram