tisdag 16 juni 2009

Tillbaka

Japp, så var man hemma igen...
Har haft en underbar vecka. Sol, bad och lugn. Vi har inge gjort många knop kan jag lova. Men så hade vi ju 33 grader i skuggan några dagar och då finns det inte mycket man orkar göra heller. Dom sista dagarna var temperaturen nere på mer behagliga 27-28.
Vi bodde på en fint hotell aldeles vid standen. Låg mest vid poolen, men var ner och doppade oss några gånger i medelhavet också. Havet är ju som sagt så underbart vackert...
Läste otroligt mycket böcker. Det var ju så skönt att ligga vid poolen och läsa. Fick ta till både mina och Johans böcker för att det skulle räcka :)
Vi gjorde en mindre barrunda en kväll och så lyckades jag såklart hamna där uppe på scenen och sjunga karaoke... Britney var det självklara valet ;)
På planet hem måste jag ha smittats av en jobbig bacill för sen dess har jag nyst i ett känns det som :( Varför skulle vi hem egentligen? Hade en flyktig idé om att jag skulle söka nåt av alla de jobb som utannonserades på olika restauranger, barer och butiker där nere och stanna hela sommaren, men det kändes lite väl läskigt att stanna helt själv i ett främmande land, plus att sånt som boende antagligen skulle vara lite knepigt att fixa... Men det hade varit varmt och skönt, jag hade fått en sjysst bränna och det hade varit mer äventyrligt än nåt annat jag gjort i mitt liv. Kanske just därför jag inte vågade :)

Nu när vi är hemma igen så är Johan på arbetet och jag spelar en massa tv-spel... Ska snart iväg och äta lunch med honom på stan, sen ska jag hem hit och tvätta.
Har jag riktig tur så kommer Lania hit imorgon. Vet inte riktigt när jag åker hemöver. Beror lite på vad jag fyller mina dagar här uppe med. Kan ju egentligen stanna över midsommarhelgen, men jag längtar hem och så kommer jag nog lessna på att sitta hemma hela dagarna och spela tv-spel. Det är inte riktigt sol-och-bad-väder här tyvärr...


Och så lite bilder såklart:



//Bring my head right

2 kommentarer:

syster fia sa...

Hmpf... Kan du titta under vatten? Fuskigt.

Ser ut som ni haft det mighty najs. Utvilade, pigga och glada nu då? Hoppas bara du inte blir nysigare, kanske du tänkt på lilla gumman? Hon nyser och snorar för fulla muggar...

Igår kväll bakade jag och Nilas till fröknarna på dagis. Gick finfint, du ska se så söt han är i sitt lilla pepparkaks-förkläde! Nille ska gå på dagis någon vecka till, men vi tyckte det kunde vara trevligt att bjuda på lite fikabröd medan alla fröknar faktiskt fortfarande jobbar.

*KRAM*

Åsa sa...

Nja, vi räknade till tre, sen öppnade jag ögonen samtidigt som Johan fotade. Högst tillrättalagt foto :)

Jo, mamma berättade om lillan. Vi gissade på att jag fick bacillerna från henne när vi flög över Njutånger...

Saknar den söta prinsen. Hade gärna varit med och bakat :)