söndag 21 juni 2009

Ska det va så?

Var på bio och såg Terminator Salvation igår. Jag gillade den. Tycker om den typen av action. Men ljudnivån!? Satt och höll för öronen under de värsta pang-pang scenerna och önskade att jag hade haft med mina öronproppar. Ska det va så? Har mailat SF och frågat vad de har för regler angående ljudnivån. Tycker att det har varit starkt varje gång jag har sett action på bio dom senaste gångerna. I Pite tycker jag att dom är bättre på det där, men då är ju inte det en SF-biograf heller.

Har bestämt mig för att flyga (tack för hjälpen Lina) hem. Om jag har riktig tur så kommer jag undan med 500 för flygbiljetten. Sitter lite som på nålar för det. Man kan inte boka dom förrän 24 timmar innan nämligen. I alla fall flyger jag nog imorgonkväll. Snabb tripp till Pite för att packa om imorgon på dagen och en sväng på stan för att köpa tyger till Nolle-P.

Idag gör vi inte mycket. Kanske kommer mannen min att hjälpa mig fixa texten till Nolle-P-caperna och kanske får vi sällskap av David ikväll.

//From under

3 kommentarer:

Sofie sa...

Du är inte ensam som tycker att ljudet är för starkt på bio. Själv så har jag alltid med med öronproppar när jag ska på bio. Oftast så pluggar jag in öronpropparna. Så skönt att själv kunna reglera ljudnivån så man slipper få ont i öronen eller tinnitus. Sen slipper man ju dessutom höra prasslande godis påsar när man har öronproppar.

Åsa sa...

Jag fick svar från SF som säger att filproducenten och regissören sätter ljudnivån på sin film. Plus att dom har regelbundna kontroller av ljudnivån frå SF:s sida. Vill man så kan man säga till biovaktmästaren om man tycker ljudet är för starkt, men ofta vill man ju inte gå ifrån filmen mitt i...

Sofie sa...

Då får man alltså fortsätta med öronproppar på bio. Inget större problem bara man kommer ihåg att ta med dem. Gillar man inte att det syns att man har öronproppar i öronen så kan man ju dessutom använda apotekets hudfärgede proppar. Dämpar lagomt och är sköna. brukar använda dem när jag pluggar på biblioteket.