onsdag 24 juni 2009

Sjöfart

De två dagar jag varit hemma har varit väldigt olika.
Igår åkte jag och hämtade Nilas på dagis vid tio, underbart att se min älskade systerson komma springandes mot mig innan jag ens kommit ur bilen. Åkte förbi Lina och kollade hur det går för dom med allt husbestyr och Nilas såg med stora ögon på när grabbarna jobbade.
Hemma hade mamma gort iordning en liten pool, så nu skulle det badas. I slutändan var nog jag minst lika blöt som Nilas. Det var roligt att hälla vatten på mitt huvud tydligen.
En liten promenad runt byn när han skulle sova. Gick runt och var nostalgisk och insåg att vi nog inte har liljekonvaljer uppe i Pite. Tyvärr har dom ju blommat över vid det här laget, så jag fick inte se så många här heller.
Under tiden Nilas sov satt jag ute i solen och läste. Man får ju inte så många andra lugn stunder när man har Nilas i närheten. När han väl vaknade gjorde vi allt från att studsa på studsmattan till att mata kaninen.
När Nilas åkt iväg till farmor och farfar klippte jag gräset här hemma. Insåg att man inte får arbetarhänder av att plugga i Pite direkt. Fick en blsa på handen av att klippa gräset. Och då klippte jag inte med sax. Illa. Måste nog jobba upp det där i sommar.

Idag har jag och mor varit ute på ön. Njutit i solen, klippt lite mer gräs (den här gången med sax faktiskt, fast inte en vanlig utan en med långa handtag) skruvat ihop srolar och bara njutit av att vara ute till sjöss igen.
Ikväll ska vi till syster för att se om vi kan rädda datorn som är här hemma (sitter vid Majas nu) som verka ha fått ett nervöst sammanbrott, jobba lite på en av båtarna och äta kladdkaka.
Nu skajag leta reda på nåt att äta till middag.

//Jag e, jag e förlorad i dig

Inga kommentarer: