lördag 27 juni 2009

Här går det undan

Underbart med sommar varenda dag! Och att jag har sommarlov gör det hela ännu lite bättre. Jag är så glad att jag inte behöver jobba dessa dagar. Dock blir det lite tråkigt i längden att sitta och läsa i solen, så jag är i jakt på saker att göra just ute i solen. Har vaxat klart båten. Det kunde jag ju ändå inte göra ute i solen, utan jag var tvungen att vänta på kvällen och alla förbannade mygg...
Nästa sak på att-göra-listan är att tvätta bilen... Och kan man göra det i solsken? Nepp, får glatt vänta på solnedgång och mygg där också...
Häromdagen var jag iaf på stranden. Första dagen på Mon den här säsongen. Kallt som attan i vattnet, men skönt att vara där man kan svalka av sig ibland iaf. Här hemma är ju enda alternativet att gå till skugga och det är ju inte ens hälften så kul.

Ikväll är det släktkalas på schemat. Får se hur länge jag stannar. Jag har ju en bil att tvätta :)

Tiden går dock ganska snabbt ändå. Om inte allt för länge ska jag åka ner till Fjollträsk, träffa mysiga människor, se Britney, gå på Grönalund med massa mysiga människor och sa jag att jag skulle se Britney? Det verkar mer och mer hoppfullt inför Grönan-tripen. Folk verkar kunna följa med :D
Ska nog börja tjata lite på folk ang 100-årsfesten också. Den närmar sig med stormsteg den med! Har kanske hittat en outfit. Måste se ifall fläckarna på den går bort eller inte först. Underbar färg är den också...rosa!

//Love at first sight

Inga kommentarer: