tisdag 2 oktober 2012

Vätskebrist

Igår drog Bildfröken med mig på ett danspass efter jobbet. Efter det tyckte HKK-fröken att jag skulle följa med på ett Aerobicspass också. Det gick riktigt bra. Jag känner ju aldrig att jag blir riktigt slutkörd på sådana pass ändå. Har alltid lite mer att ge när passet är slut, så det kändes ju som en bra idé att köra dubbelt. Försökte även dra i mig en hel massa vatten och när passen var slut skyndade jag mig hem, svepte två glas med vätskeersättning och hoppades på det bästa.
Tyvärr hjälpte det inte alls. Vätskebristen var ett faktum. Fruktansvärd huvudvärk som bara blev värre för varje timme och till slut var jag tvungen att gå och lägga mig tidigt. Huvudvärkstablett hjälper liksom inte vid sådana tillfällen.

Förr i tiden hade jag aldrig problem med vätskebrist i samband med träning. Jag drack väl vatten ungefär som vanligt när an tränar, men inget mer än så. Nu måste jag verkligen dricka två glas vätskeersättning när jag kommer hem från ett konditionspass. Syster har gett mig tipset och hon klarar sig med ett glas, jag behöver två och min kära lillasyster har migrän lite titt som tätt. Är det något som blir värre för varje syster tro?!

Man kan ju tro att jag skulle svettas kopiösa mängder eftersom jag uppenbarligen förlorar en massa vatten när jag tränar kondition, men så är det inte. Visst blir jag svettig (annars skulle jag fundera över om jag verkligen gjorde rätt) men inte mer än någon annan.

Nä, man ska nog inte träna egentligen. Det är inte bra för hälsan...

Till något helt annat. Anar ni min avund när jag ser denna bild på systers blogg?


En himla tur att Herr Puonti kommer hit nästa vecka så jag också får se de coola instrumenten...
Fick ju även ett mms med bild på när Nilas får skjuts av denna eminenta ljudtekniker (som fick jobba extra som privatchaufför) till dagis. Inte illa!

//

3 kommentarer:

Liv sa...

Trökigt med huvudvärk. Kanske ska testa att ta vätskeersättning innan du tränar? Innan bristen är ett faktum?

a-k sa...

Bra råd dr Liv:) Och glöm inte att äta!! Kanske lite salt som binder vätskan?:) Annars kan jag alltid komma och koppla dropp på dig innan varje pass:)

Duktig du är som kommer iväg på träningen! :)

Unknown sa...

Haha, här kommer träningsälskarna med tips så jag inte tappar lusten :)