torsdag 11 oktober 2012

Fint

Det är mycket nu. Det som är positivt är att det inte bara är jobb. Jag har en massa att göra på fritiden också vilket känns väldigt bra.
I måndags kom finaste Joel hit. Han är ute och turnerar med Ronny Eriksson just nu och de bodde några dagar i Pite, vilket gjorde att det passade utmärkt att han kom och hälsade på oss här uppe.
Han kom och hämtade mig från jobbet och (faktiskt) helt utan att jag bett honom om det satt han helt plötsligt bakom trummorna på jobbet och stämde, skruvade fast och fixade. Vilka fin fina vänner man har!

I tisdags var det träning som gällde. Körde helt slut på mig själv, vilket brukar vara ovanligt på konditionspassen. Riktigt skönt. Dessutom klarade jag mig med bara ett glas vätskeersättning efteråt.

Efter jobbet igår så tog jag och sambon tåget upp till Boden för att gå och se Ronny Erikssons show. Den var riktigt bra. Jag insåg att jag tycker att det är fantastiskt roligt och befriande att höra någon kommentera politik på det sättet som han gör det. Jag sitter och håller med om allt och bara njuter av att höra formuleringarna kring hur dumt det kan vara inom politiken.



Så jag fick alltså träffa Joel två gånger den här veckan och en vecka där man får träffa en så fin grabb två gånger kan ju inte vara dålig...
Men då gäller det att vi avslutar veckan idag, för imorgon ska jag till tandläkaren och dra ut en tand. Inte roligt alls. För första gången har jag blivit erbjuden lugnande, så jag får inte ens gå hem själv efteråt, trots att vi bor grannar med tandläkaren. Johan måste komma och hämta mig... Galet.

//

1 kommentar:

Annika sa...

Vilken tur du har som får träffa honom två gånger på en vecka när du inte fick vara med och göra det i somras.

Hoppas det gick bra att dra ut tanden, det är aldrig kul, jag ska med göra det snart.