onsdag 6 juni 2012

Nationaldag

Igår kväll kom Johans syster Ida hit till oss. Hon skulle på intervju på Universitetet och passade på att stanna över nationaldagen eftersom vi alla var lediga. Dessutom kom deras föräldrar upp idag också för att umgås lite. Så vi har firat nationaldagen tillsammans. En regnig sådan var det.
Lagom till att firandet i stadsparken skulle sätta igång regnade det ganska ordentligt. Vi gick i alla fall ut och tittade lite. Det hör ju liksom till... Efter ett tag gick vi bort till muséet för att komma under tak. Spenderade en stund där innan Hemvärnets musikkår kom dit och spelade några låtar och efter det gick vi tillbaka till lägenheten för att hämta pengar och sedan gå och äta.

Nu har alla gäster åkt. Vi åt lite bakelser här hemma efter maten, sen var de tvungna att åka eftersom Ida skulle med flyget.


Har funderingar på att ta mig runt udden, men just nu duggar det. Har ingen större lust att ge mig ut i regnet och även om det blir uppehåll en stund så är det inte alls speciellt stabilt, så det kan komma regn när som helst. Jag springer ju inte hela tiden och är absolut inte så snabb, så jag är rädd att jag blir lite väl kall om jag ska ge mig ut i regnet...

//

Inga kommentarer: