lördag 9 juni 2012

Avslutat

Så, nu har vi avslutat denna termin. I alla fall när när det gäller tid med eleverna. Vi lärare har en vecka kvar innan sommarlovet. Känner mig rätt mör efter avslutningsveckan. Den är inte så jobbig fysiskt, men psykiskt... Så mycket man ska ha i huvudet, så mycket man ska ha koll på. Sen avslutas det med en lite sorgset farväl av eleverna samt ett sorgset farväl av de kollegor som inte kommer vara kvar nästa termin. Inte konstigt att man blir helt slut.

Niornas avslutningsmiddag gick väldigt bra. Jag har så duktiga elever! Vi fick njuta av vackert spelande och sjungande, fantastiskt jonglerande (dock fick jag nästan en hjärtattack när han började jonglera med knivar) och underbar dans (tänk att jag har elever som vunnit SM i lindy!). Sen rockade lärarbandet loss. Grymt roligt att spela med sin sambo måste jag säga. Vi lånade in honom på trummor eftersom vi inte har någon lärare som kan spela trummor. Så skönt att spela med någon som vet vad jag menar med en enda blick. Han är fantastisk han!

Efter vi hade spelat packade vi ihop ljudprylarna och instrumenten snabbt. Jag ville undvika lek med instrumenten plus att jag ville hem. Jag var tvungen att ta några sådana beslut i år för att inte jobba ihjäl mig. I fjol stannade vi hela kvällen och kom hem vid halv ett på natten. I år bestämde jag mig för att tänka på mig själv lite, så jag for hem vid nio. Otroligt skönt!

Skolavslutningen gick hur smidigt som helst. Helena hade ansvar för kören så jag kunde fokusera på att allt annat skulle flyta på bra. Då eleverna lämnat skolan hade vi avslutningsfika i personalrummet med det otroligt jobbiga avtackandet av personal som inte kommer tillbaka efter sommaren (eller i vissa fall kanske gör det, men risken finns att de inte kommer tillbaka). Jag var åter en av de som blev avtackade.
Blev avtackad i fjol också, men fick återvända. Får se vad som händer till hösten... Hatar denna ovisshet bara!

Fina blommor fick jag i alla fall...


Allt som allt en bra avslutning på skolåret. Är inte lika slutkörd som i fjol, men mer less på att inte veta vad som händer nästa termin.

Ikväll är jag ensam hemma. Har en tvätt- ,tv-spels- och tjejfilms-kväll alldeles för mig själv.

//

1 kommentar:

Mamma sa...

Fina blommor är inte tokigt att få de. Uppskattas alltid, eller hur? Speciellt vid skolavslutning.