måndag 5 mars 2012

Åre 2012

Nu är vi hemma igen. Är ute och flänger en hel del nu för tiden, men så blir det när man själv återupptäcker glädjen i skidåkning och har en sambo som är skidfanatiker.
Har haft en fin vecka i Åre hos Joel. När jag kom dit hade han ju sällskap av vänner från söder och jag fick så lov att hänga en del med dem eftersom Joel jobbade en del.
På lördagen åkte vi Zipline (då var Joel med) och badade på ett hotell (då var Joel på jobbet). Efter badet åt vi supergod middag ute i väntan på att Joel skulle sluta.
På söndagen var Joel ledig och pojkarna från söder drog sig hemåt, så då drog vi ut på en skotertur upp på fjället. Jag är ju fortfarande olustig när det gäller att köra skoter, så jag åkte mest. Joel tvingade mig att köra några svängar när vi var uppe på fjället, men annars körde han. Jag vet att jag borde köra mer för att bli av med min ängslan, men det får bli en annan gång.
På måndag kom Johan ner och måndag till söndag åkte vi skidor. Det var inget vidare väder under veckan, så det blev inte heldagar, men några bra åk fick vi till. Lördag och söndag den här senaste helgen var det sol och minusgrader och då blev det riktigt roligt att åka.
På söndagen gick Johan och Joel en topptur så jag brände pist allena. Hade riktigt trevligt i solen. Hittade backar utan folk och stod inte i en liftkö på hela dagen.
Nu ska jag avnjuta en kopp varm choklad med pulver från Åre Chokladfabrik och snart ska jag krypa ner i min alldeles egna säng. Inte illa!

Det kommer bilder från vår skotertur och Zipline i ett annat inlägg. Joel är ute på galej, så jag återkommer med det när han skickat dem.

Joel gillade inte regnet
 Men jag gillade skidorna jag testade

 Joel gillade solen mer



//

Inga kommentarer: