tisdag 13 mars 2012

Ny energi

Under vissa mer slitsamma jobb-perioder har jag verkligen ingen lust att se musikfilmer, musikprogram eller konserter. Det känns helt enkelt som jobb och när jag inte jobbar vill jag vara helt ledig.
Men förra veckan när en kompis ringde Johan och erbjöd oss biljetter till en konsert på Kulturens Hus blev jag lite sugen. Det var ju så länge sedan och LaGaylia Frazier skulle ju komma och sjunga. Kul att se tänkte jag.
Det var någon slags välgörenhetskonsert (jag hängde aldrig riktigt med på vad det var för något) och första halvan var väl inget för mig. Några lokala förmågor som framträdde och så lite prat, men under andra halvan sjöng LaGaylia några låtar och så sjöng en gospelkör några låtar och då lyfte konserten ordentligt.
Kören sjöng bland annat Seasons of love (En så underbart fantastisk låt! En av de bästa låtarna som finns tycker jag.) och LaGaylia var helt fantastisk. Så kul att de och höra en sångerska som är så säker och känns så hemma på scenen.
Hon fick stående ovationer redan efter sitt första lilla set och det märktes att hon trivdes. Att hon sedan avslutar med att säga till bandet "börja spela en blues" och hon sedan får med sig bandet, kören, publiken och alla andra artister på en oförberedd version av Johnny B Good. Det är härligt att se riktigt duktiga musiken helt enkelt.


//

Inga kommentarer: