lördag 26 november 2011

Nästan som födelsedag

Mina mest trogna blöoggläsare har påpekat att jag inte bloggat på ett tag. Det beror som vanligt på att jag jobbar så pass mycket att jag inte hinner göra mycket mer än träna några dagar i veckan. Det gör inte så roliga blogginlägg... Ska försöka bli bättre på det här.

Igår var vi på Teknikens Hus med klassen jag är mentor till. Fantastisk arbetsdag. Hjälpte till att försöka få ett vattenhjul att snurra, byggde pärlplatta och såg när eleverna spelade in tv.
Gårdagen var bra även på andra sätt. Jag fick ett paket från familjen som innehöll en blandning av prylar. Det var min telefon som varit på lagning (yey!), kläder från Syster (tack!), en adventspresent (kanske min mor tycker att jag ska ta en paus i jobbandet och baka istället?) och ett litet rosa paket innehållande ett usb-minne i form av en pink lady, en bagagelapp och en reflex.



Ja, ni vet ju vad jag tycker om paket. Underbart! Man blir så himla glad.

För att göra det hela lite bättre fick jag även hem min nya Haglöfs-ryggsäck som jag beställde för ganska länge sen. Bild kommer i ett annat inlägg. Johan sover fortfarande och jag behöver hans hjälp för att få till en bra bild.

Idag vet jag inte alls vad vi ska hitta på. Funderar på om man får pynta jul idag eller om man ska vänta till imorgon. Det är ju även skyltsöndag imorgon, så vi tänkte mysa på stan då. Kanske kan passa på att pynta idag.


//Free like a flying demon

2 kommentarer:

Mamma sa...

Man får pynta i dag. Vi pyntade lite igår.

Lania sa...

Jag bakar lussekatter och mamma pyntar. Man får pynta idag :)