söndag 27 november 2011

Första advent

Det blev inget pyntande igår. Vi gick till badhuset för att bada lite med David, Anette och Vincent istället, sen spenderade jag någon timme med att rätta prov. Insåg att jag inte är så bra på engelska som jag skulle vilja och behöva vara. Ingen trevlig upptäckt.

Istället tog jag tag i det hela idag. Började med att sätta igång den episka julspellistan, baka scones till frukost, städa lägenheten och sen hämtade vi upp allt pynt. Nu är det fint och julmysigt i vårt hem.

Vi har ju även hunnit med skyltsöndag på stan också. Mysigt, men lite synd att det inte är snö på marken...
Innan middagen drog vi iväg på ett pass Pump. En fullspäckad, bra söndag.

Ja, jag har mycket julgranspynt.
Dock finns det grenar i granen som inte har pynt på sig, så jag kan fortsätta samla ett tag till.


Jag har både traditionellt pynt i granen...


...och lite annat...



Men det lär dröja innan jag köper pynt i form av ett rosa läppstift och hänger det i granen... Rött och guld ska det vara och så snyggt såklart.

Nu måste jag jobba lite innan jag kan göra kväll helt.

//Rockin' around the christmas tree

1 kommentar:

syster fia sa...

Bling, bling - snajsigt! Vår gran får vänta någon vecka till. Just nu har jag ingen ork med det och prio får nog ligga på att slå in alla små 48 paket till pojkarnas kalendar... Puh!