torsdag 3 november 2011

Familjen

Min nya svärbror (heter det så?) kom på överraskningsvisit ikväll. Han tyckte att han var så nära när han var i Lycksele på jobb, så han tog vägen förbi Lule. Mycket trevlig överraskning. Särskilt eftersom han inte har hälsat på mig här uppe någonsin. Han var upp när jag bodde i Happis tror jag, men inte sen dess, så det var på tiden.
Han försökte locka med mig ner till familjen över helgen. Erbjudandet var ju otroligt lockande, men när man betänker att jag då bara skulle få ca en och en halv dag hemma innan jag skulle ge mig på den otroligt sega resan upp. Just nu känns det jobbigt i hjärtat. Bara några timmar med familjen ger ju så mycket. Men beslutet är taget. Jag får bita i det sura äpplet och gå vidare.

Då jag inte har supermånga bilder på brorsan och jag så letade jag reda på en från bröllopet där vi är med hela gänget.


Sen ringde min mor också ikväll och det gör ju att man längtar hem lite extra... Min mor är perfekt. Så skönt att kunna prata om allt som har med jobbet att göra och veta att hon förstår vad det handlar om. Hon är så klok och kommer med bra förslag och lugnar ner mig när jag är upprörd. Precis som en mamma ska vara.

Gah! Det är väl lite tur att julen snart är här...

//I ett barns klara ögon

Inga kommentarer: