söndag 5 juli 2009

Ohoj landkrabbor!

Tillbaka i land.
Kom tillbaka i fredags. Blev hemstressad av far eftersom han ville ha min båt att lasta virke i. Väl inne i land hopade sig dom mörka molnen och risken för regn var överhängande = inget bra väder att lasta och köra virke.
Istället for jag och Fredrik ut för att lägga golv i deras sovrum. När det är klart (saknas bara lister) så ska deras möbler flyttas från mitt och Johans sovrum så vi kan sätta upp panel, gips, väv, måla väggar och tak och seeeen lägger vi även golv där. Bara liiite kvar innan vårt rum ät beboeligt med andra ord...
Det borde inte ta alltför lång tid för på måndag börjar allas semestrar. Jag hade tänkt spendera större delen av vecka där ute igen, men tji fick jag. Imorgonkväll kommer en lekstuga till syster så då behöver dom hjälp att baxa den och på tisdag eller onsdag hade dom räknat med att jag skulle med till Furuvik. Okejdå...

Veckan till sjöss var underbar! Mor och Nilas var ute tre dagar, annars var jag själv. Varmt och soligt för det mesta och runt 20 grader i vattnet. Lite kallt, men skönt när man väl var i. Gjorde inte många knop utan låg mest och läste.

Igår var jag in en sväng på stan för att köpa present åt Freddan, sen på kvällen var vi hemma hos dom för att gratulera i förskott. Han fyller ju år idag egentligen, men idag ska vi iväg på Delsbostämman, så firandet fick vara en dag tidigare.

Har börjat med caperna till nolle-p. Eller min iaf. Det tog tre timmar igår att nåla fast kant-tyget och idag har jag brutit av två nålar på symaskinen för att sy fast det. Längtar inte efter att ta tag i dom andra två och göra samma sak.

//Take my hand and we'll make it I swear

1 kommentar:

Elin sa...

Förlåååååt! Letar spännen på nätet för fullt, men det finns inte många fina där. Hoppas dom finns i verkligheten ivf.