tisdag 7 juli 2009

Lekstuga

Ledig? Vem? Jag?
Bara för att man inte har nåt avlönat arbete så behöver det inte alls betyda att man är ledig...
Gårdagen spenderades tillsammans med en lekstuga. Bubbade den från vägen in på systers gård. Inte det lättaste med knutar, syrénbuskar och äppelträd ivägen. Plus att jag förväntades dokumentera det hela med både systemkamera och videokamera. Pust... När den väl var på plats (måååååånga mätningar och mycket vägande för att den skulle hamna rätt) så var det bara att ta itu med att måla... Hann med en vägg, sen kom Joel förbi :D Han var på väg till stugan sin och svängde förbi för några kramar och en fika. Var lite sugen på att följa med till stugan, men hade ju annat inplanerat i veckan. Har dock lyckats mygla till mig skjuss ner till hufvudstaden på lördag. Jag slipper åka buss/tåg alldeles ensam!

Idag var det lite ledigt faktiskt. Eller... Barnpassande var det ju också faktiskt. Jag, systers familj, lillebror Goude och familjen Lindström/Goude for ner till Furuvik. Titta på djuren opch åka karuseller. Tyvärr var vädret inte det bästa (duggade större delen av dagen. Bara paus för en och annan liten skur) så det blev inget badande, men vi hade tre mycket nöjda småpojkar med oss hem ändå, plus en stor nöjd pojke eftersom Freddan vann två stora förpackningar choklad.
När vi väl var hemma tyckte vi att vädret såg lite för regnriskfyllt för målning av lekstuga, så jag slog mig ner i soffan här hemma för en lugn kväll. Tji fick jag. Syster ringde och sa att hon ansåg att det hade klarnat tillräckligt, så det var bara att masa sig dit för att måla lite till. Nu är två och en halv vägg klar.

Får se vad morgondagen ger. Har inte ont om alternativ...
Alt. 1) Åka ut på Ön och jobba
Alt. 2) Åka till Igge och måla lekstuga
Alt. 3) Följa med syster och Nilas till stan på förmiddagen för att sedan måla lekstuga

Ledig? Vem? Jag? Näää!
Snart drar jag dock till Fjollträsk för lite mys med söta vänner, mys med fästman, Britney och Grönan. Sen tillbaka till jobb igen.

//I'm gonna nock n' ring n' tap until you do

Inga kommentarer: