söndag 19 juli 2009

Flåt

Har varit lite dålig på att uppdatera minsann...
Hade det underbart i Stockholm. Härligt att träffa alla igen. Mycket länge sen jag va på Grönan och det har ploppat upp en och annan ny karusell, vilken inte är fy skam. Efter Grönan åkte vi hem till Jörgen och Annika för att sova och sedan ta tåget hemöver tillsammans.
Resten av veckan har spenderats dels till sjöss med lite små arbetsuppgifter (jag har målat väggar, Johan har lackat pallar och vi har lagt golv tillsammans) och dels här hemma där jag har klippt gräset ännu en gång. Eftersom mor och far har varit ute på ön ganska länge så hade gräset vuxit till sig ganska rejält, men nu är det ordnat.
I fredags var det grillfest hemma hos Kristin & Tomas. Var tänkt att vi även skulle till Borka och lyssna på musik, men varken jag, Johan eller syster var så intresserade av det, så vi lämnade av Freddan och for hem.
Igår var jag och Johan in och köpte färg till dekoratioinsmålningen jag ska göra på väggen i vårat rum ute på ön. Konstigt det där när man frågar om hjälp på olika målarfirmor. Man får två heeelt olika svar. Svårt att veta vad som är det bästa, m,en jag hoppas att det ordnar sig till slut.
På kvällen åt vi ute på restaurang. Den vi skulle gå till hade semesterstängt, så vi fick panikleta ett annat eftersom vi inte hade mycket tid innan bion. Såg Harry Potter. Riktigt bra. Fast det märks att den är en passage mot nästa film och vad kommer den då att kännas som? Den som bygger på en halv bok? Jag är tveksam... Men man vill kanske inte se en fyra timmar lång film, vad vet jag?

Idag blir det stämma i Bjuråker, sen åker Johan hem ikväll :(

//You never gonna keep me down

Inga kommentarer: