söndag 19 maj 2013

Vårsol

I torsdags skickade min mamma ett sms och frågade om det var långbyxor som gällde här uppe (inför deras besök nu över helgen). "Jo" var mitt självklara svar. Det var inte ens en fundering om något annat. När de sedan anlände på fredag mitt på dagen var dock läget ett helt annat. Strålande vårsol gassade och det var inga problem att vara ute i kortärmat till sent på kvällen. Det svänger fort!

I alla fall har mamma, Annsofi och pojkarna varit uppe över helgen. Vi har lekt i lekparker, spelat tv-spel, besökt Teknikens Hus och haft allmänt trevligt. Jag har sovit på luftmadrass mellan två virvelvindar till pojkar. Man sover inte jättebra, men det är värt det när man vaknar med småhänder på armarna, pussar och leenden som säger "jag är så otroligt glad att få se just dig just nu".

Vi hade konsert med kören i lördags också. Det gick väldigt bra. Jag tyckte det lät bättre än väntat i alla fall. Tror vi kan vara nöjda med vårt allra första egna framträdande.

När familjen åkt hemåt idag så tog jag och Johan cyklarna upp till Svartöberget för att njuta av solen i några timmar. Vi hade fantastisk utsikt över isbrytarna och både Johan och jag slumrade till lite där uppe. Det är sådant som gör att man verkligen uppskattar värmen.





//


Inga kommentarer: