fredag 3 maj 2013

Ensam-hemma-nöje


När Johan är borta brukar jag passa på att se en tjejfilm. Så när han ikväll var iväg på After Work så slog jag mig ner i soffan för att se Pitch Perfect. Innan dess hade jag dock varit nere tvärs över gatan på Olivers och ätit middag med Johan och hans kollegor. Måste ju passa på att njuta av sådana saker medan man faktiskt bor så centralt som vi gör nu.
I alla fall - Pitch Perfect. En perfekt film för mig. Snygg sång, enkel handling och lättsam. Passade mycket bra för en kväll som denna.
När jag sett klart blev jag så inspirerad att jag satte mig och lärde mig en av låtarna som är med - When I'm Gone och den "koreografi" som hör till. Knepigt, men roligt. När vi hade Öppet Hus på jobbet för någon vecka sedan stod några elever och textilläraren och övade på att göra denna tillsammans. De satte inte sången, men mugg-koreografin i alla fall.

Var nu inte så hårda mot mig.




//

3 kommentarer:

syster fia sa...

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! Mkt mkt bra jobbat!! Förstår att din originalplan om tidigt i säng blev en smula nedprioriterad.

mamma sa...

OOOOOOOOOO braaaa. Det fixade ju du.

Liv sa...

Yeah! Du är grym :) Även många av mina elever har fastnat för den där. En riktig hit!