onsdag 29 maj 2013

Uppladdning av batterier på bryggan

Jag jobbar väldigt mycket för tillfället. Antagligen lite för mycket. Har fått extra arbetsuppgifter för att underlätta för andra på min arbetsplats, så vi sliter som djur allihop.
Detta gav en lätt overload i min hjärna, därför bestämde jag mig att när jag åkte från jobbet (ett antal timmar efter att jag egentligen skulle ha slutat) så skulle jag bara slappna av och ta det lugnt.
Jag köpte hem en gosallad till middag och sen tänkte jag sätta mig i tornet för att njuta av solen. Tyvärr var det upptaget där uppe, så jag gick ner och satte mig på bryggan i hamnen istället. Inte så illa det heller.
Det är verkligen sommarvärme i Lule nu. Hela stan är ute och hänger längs kajen hela kvällarna. Det är riktigt trångt. Man märker att alla passar på att njuta så länge det varar.

Jag behövde en kväll på bryggan. Jag spenderade den lyssnande på P3 Dokumentär och njöt av att solen strålade, vattenskotergänget gjorde så att bryggan gungade och att jag faktiskt kunde koppla bort allt jobb. Nu har jag nyss kommit in. Behövde inte gå in för att jag blev kall direkt, värmen är fortfarande kvar, men min rumpa och rygg tröttnade på att sitta på bryggan efter en och en halv timme. Nu har jag i alla fall laddat solcellsbatterierna och tror att jag är redo för morgondagen.



Doppade till och med tårna i det kalla blå


Inte världens mest smickrande bild, men tänkte att ni kanske ville se mer än mina fötter...


//

1 kommentar:

Mamma sa...

Vill gärna se både och så tack.