torsdag 6 december 2012

Jul i vårt hus

Äntligen har vi fått julpyntat här hemma. Vilken skillnad det gör på mitt morgonhumör!
Jag kliver upp, tänder granen och eventuellt något ljus och sitter och myser framför tv:n. Önskar bara att  jag hann titta på julkalendern innan jobbet, men precis då måste jag gå till bussen.

Jag behöver julpyntet i den här mörka månaden. Särskilt när man hör om snökaos i söder samtidigt som vi längtar och väntar på mer snö här uppe. Vi har vitt på marken, men inte mycket mer.
Men visst skrattar man lite åt snöpaniken i söder? Konstigt det där att det snöar i december...



Idag levererades mina nya älsklingar. Julklappen från sambon var ett bidrag till skidor, så jag slog till och beställde. Nu blir det åka av i nyår! För nyår kommer firas i Åre i år (hjälp vilken mening det blev). Fin fina Joel låter oss komma och bo hos honom en vecka, så då kommer jag få prova på dessa vackra skapelser.


Dags att sussa och drömma om metervis med pudersnö.

//

3 kommentarer:

syster fia sa...

Äntligen ett inlägg och vilket inlägg sedan! Julstämning och snöleksaker allt på en enda släng. Inte så lite avis över era nyårsplaner...

Åsa sa...

Jag ska försöka bli bättre på det där med inlägg.

Annika sa...

Säger som syster, kul att läsa om ett glatt inlägg. Snart är du ledig och som du kämpat Åsa. Världens bästa fröken. Men snyggaste skidorna ;D